enflasyon emeklilik ötv döviz akp chp mhp

Kia Sportage ile yollarda

09.08.2019
A+
A-

Daha önce yazmam gereken bir yazı fakat bir müddet test yazılarına ara vermek durumunda kaldım.

Elbette, bu süre zarfında test araçları kullandım.

Şimdi sizlere Kia Sportage ile yollarda deneyimlerimi aktaracağım.

Güzeller güzeli kadim şehir İstanbul’da kullandığım Kia Sportage, yıl içinde tanıtımı yapılan 1.6 dizel motor, 136 beygir gücü ve 7 ileri otomatik şanzıman (DCT) özelliklerine sahip.

Mahallenin yakışıklı delikanlısını andıran tasarımıyla ilgi çeken Sportage, 4.485 uzunluğu, 1.885 genişliği ve 1.645 yüksekliğiyle kendini gösteriyor.

Fit bir vücuda sahip erkeği andıran Sportage ile Şile’de bulunan Hacıllı Şelalesi kamp alanına doğru sabahın erken saatlerinde İstanbul’un avrupa yakasından yola koyulduk.

Arka koltukları dik iken 467 litre bagaj hacmine sahip Sportage’a kahvaltılıklarımızı, piknik malzemelerimizi, katlanır sandalyelerimizi ve diğer eşyalarımızı rahatlıkla yerleştirdik.

Ziyadesiyle geniş bir yaşam alanı sunan Sportage ile direksiyon başında olan ben hariç 3 yetişkin ve bir çocukla keyifli bir asfalt yolculuğundan sonra nihayet toprakla buluştuk.

İneklerin ve kaplumbağaların arasından, toprak ve engebeli yollardan geçerken süspansiyon sistemi ile rahat koltuklar sayesinde keyfimiz kaçmadan seyahat ettik.

Ve nihayet Hacıllı Şelalesi Kamp alanına ulaştık.

Ve mavi rengiyle engin denizleri andıran Sportage, insanın ruhunu dinginleştiren yeşille buluştu.

Zaman sonra güvenlik konusunda Euro NCAP’tan 5 yıldızı alan aracımızla, geldiğimiz gitmek için start-stop düğmesine bastım.

Fakat rahatlıkla indiğimiz toprak yokuştan, 4×2 önden çekişli Sportage ile çıkamadık.

‘Bu araçla bu yokuştan nasıl çıkamıyor’ der gibi bizi izleyen insanların sayısı artmaya başladı.

Tabi aracı da zorlamak istemiyorum.

3’üncü denemeden sonra, Sportage’ın yönüne değiştirdim ve geri geri oldukça rahat bir şekilde yokuşu tırmandım.

Ve ‘dikine çıkamazsam ben de geri geri çıkarım’ ipucunu öğrenen meraklı gözler dağıldı.

Kah panoramik açılır cam tavandan gökyüzünü seyreden, kah tabiatı temaşa eden Sportage yolcularıyla Göksu nehrinin kenarında kahve içmeye doğru yol aldık.

Kahvelerden hemen sonra kıyıdan kıyıdan 8 inçlik multimedya ekranından açtığımız türkü eşliğinde Kilimli koyunda iki maviyi buluşturduk.

Kısa süre sonra 62 litre yakıt kapasitesi olan deposu ve 1530 kilo ağırlığındaki yakışıklının çalıştıktan zaman sonra ziyadesiyle sessiz dizel motorunu çalıştırdık.

Artık eve dönmenin vakti gelmişti.

Anahtardan tek dokunuşla bagaj kapağını açıp, bir kaç eşyayı daha yerleştirip tekrar yola koyulduk.

Sürücü dikkat dağınıklığı uyarı sistemi, dur-kalk özelliğine sahip akıllı hız sabitleme sistemi gibi son teknoloji sürüş destek sistemlerinin olduğu Sportage ile nihayet evin olduğu semte vardık.

Çevre görüş sistemi sayesinde park ve manevraları kolayca yaptığımız Sportage’ı rahatça park ettim.

Böylece Kia Sportage’la Bir Gün sona erdi.

Geleneği bozmuyorum ve Sportage ile ilgili merak ettikleriniz bir tık kadar yakın.

Değerli okuyucularım burada özetleyeceğim bilgileri derinlemesine ve detaylı olarak öğreneceğiz tek adres işte bu link.